- Victoria’s Secret stopt met de schaars geklede Angels als gezicht van het lingeriemerk.
- Zeven vrouwen waaronder actrice Priyanka Chopra Jonas en voetballer Megan Rapinoe zijn de nieuwe boegbeelden.
- Het lingeriemerk zegt dat de vrouwen voor “positieve verandering” in het bedrijf en de wereld zullen zorgen.
Victoria’s Secret laat haar Angels achter zich.
De lingeriereus gaat samenwerken met een groep inspirerende vrouwen, waaronder genderrechten-activisten en ondernemers, om een nieuwe merkuitstraling te creëren en de ommekeer verder vorm te geven.
De Angels van Victoria’s Secret waren sinds eind jaren negentig synoniem met het merk. Deze topmodellen, waaronder Gisele Bündchen, Tyra Banks en Doutzen Kroes, waren het gezicht van het merk in de grotere marketingcampagnes en de jaarlijkse modeshows.
Op het hoogtepunt – eind jaren negentig, begin 2000 – stond het catwalk-model van Victoria’s Secret voor wat “sexy” was. Maar dat is veranderd, zeker nadat in 2017 de MeToo-beweging op gang kwam.
In een interview met The New York Times, liet CEO Martin Waters zich ontvallen dat de Angels niet meer "cultureel relevant" zijn.
Dus gooit het lingeriemerk het nu over een andere boeg. Bekijk in de slideshow hieronder wie de zeven nieuwe boegbeelden van Victoria's Secret zijn.